Hur ska man få en kille att hjälpa till?

När D och jag skulle flytta ihop tänkte jag mycke på om han skulle orka stå ut med mig.
Att bo ihop med mig kan inte vara lätt, oftast vara så som jag vill, jag ger mig inte förens jag får som jag vill. Men det har vi lyckats lösa på ett bra sätt, och allt har blivit mycket bättre.
Jag skulle iaf inte vilja bo med mig.
 
Men nu har det nästan vänt. Hur ska jag orka bo med honom?
Han stökar ner mer än vad 15 småbarn skulle göra, och nu överdriver jag inte!
men jag förstår varför han kan bo med mig, för jag städar, diskar, tvättar, lagar mat, handlar mat, och jobbar faktist ganska ofta ( låter som om jag bara går till jobbet när det passar mig, men jag är bara timvikarie )
Snart tvättar jag bara min egen tvätt, lagar min egen mat och diskar undan det jag har andvänt, haha

Nej men seriöst hur ska man få en kille att hjälpa till i hemmet?
Jag kräver inte mycket, bara att han lägger tvätten i tvättkorgen, plockar undan efter sig när han har ätit
och kanske nån gång diskar, utan att jag har frågat.

Är det för mycket begärt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0